Povestea cu design-ul responsive nu este nici de azi, nici de ieri. Design-ul responsive a devenit preferențial o dată cu lansarea telefoanelor inteligente (smartphones), care au revoluționat întreaga tehnologie IT. Fiecare deținător de website mândru de design-ul său original, cât mai complex și mai surprinzător, s-a trezit în ipostaza în care site-ul său, brusc, a devenit uncool. De ce? Pentru că nu se vedea bine pe telefonul mobil! Așa că cei care au înțeles rapid că ”mobile is the future” s-au adaptat și au realizat versiuni mobile de website sau și-au regândit complet structura site-ului pentru a fi cât mai citibil și pe ecranele mici ale noilor gadgeturi.
Ei bine, lucrurile sunt pe cale să devină și mai serioase, pentru că săptămâna aceasta Google a anunțat că schimbă complet algoritmul de indexare al website-urile. Mai exact, separă procesele de indexare a website-urilor pe desktop și pe mobil, astfel încât site-urile fără un design responsive nu vor mai fi găsite așa ușor în lista de rezultate de pe Google. Asta înseamnă că cei care nu au updatat design-ul site-urilor conform cerințelor anului 2016 vor avea de suferit. Și pentru că la Webgrade nu ne place să sufere nimeni, am pregătit 4 trenduri de design responsive care sunt pe val și pe care le-am putea implementa pentru un website nou și modern.
1) Video inserat în homepage
În ultima perioadă, formatul video a devenit cel mai popular pe toate platformele și rețelele de socializare. Prin urmare, nu a durat mult până să apară și site-urile ale căror pagini inițiale se deschid cu un filmuleț. Un video pe fundalul template-ului poate adăuga o dimensiune interesantă și surprinzătoare, însă în același timp poate distrage atenția utilizatorului de la informația pe care vrei să i-o prezinți. De aceea, și video-urile trebuie utilizate cu măsură și plasate în categorii în care pot îmbunătăți conținutul paginii. Însă dacă știi cum să îl integrezi natural în design-ul website-ului, nu ai cum să nu lași pe cineva cu gura căscată.
2) Animațiile pe care le descoperi cu cursorul
Problema website-urilor responsive este că aproape toate au aceeași structură. Cel mai utilizat tip de template este cel pe care poți da scroll vertical pentru a vedea toate categoriile website-ului. Ca să scoată site-urile din anonimat și să le dea o tușă personală, designerii și programatorii au ”inventat” animațiile pe care le descoperi cu cursorul. Este o formă interesantă de personalizare a design-ului care îmbunătățește experiența vizitatorului, însă în același timp îl păstrează simplu și intuitiv.
3) Ilustrațiile care cuprind întreg website-ul
În zilele noastre, internetul este plin de stocuri de fotografii pe care oricine le poate cumpăra și insera într-un design. Însă dacă vrei să fii cu adevărat unic și complet original, merită să construiești un website întreg doar pe ilustrații. Ilustrațiile care cuprind întreg website-ul, de la iconițe până la background și modul în care este inserat conținutul, pot arăta exact care este personalitatea companiei tale. Deși trendul nu este unul nou, mixurile dintre ilustrații și video sau animații încă reușesc să creeze acel efect de WOW! și, sincer, încă mai sunt multe lucruri de descoperit și de inventat folosind desene personalizate.Despre ilustrații am mai vorbit aici (vezi articol).
4) Jocul cu fonturi stilizate
Un design responsive simplu și, aparent, plictisitor poate fi scos în evidențăt prin utilizarea fonturilor dramatice și de impact. Scrierea caligrafică este uluitoare când o vezi realizată frumos pe hârtie și este la fel de impresionantă și când o vezi inserată în design-ul unui website. Fie că folosești fonturi retro conturate în imaginea de background, inventezi scrieri futuriste, jocul cu fonturi este unul creativ și te asigură că website-ul tău se diferențiază de altele din categoria lui.
Indiferent de preferințele tale, Webgrade te poate ajuta să înnoiești look-ul website-ului tău. Înainte de a te hotărî ce stil vrei să abordezi, asigură-te că te-ai gândit la toate elementele de care are nevoie site-ul afacerii tale ca afacerea ta să aibă succes.
#WEBTRENDS este spațiul nostru de training. Ne lăudăm cu idei noi și originale, folosim ultimele tehnologii în materie de programare și reușim să facem aceste lucruri pentru că suntem mereu ochi și urechi la noutățile din domeniu. Analizăm trend cu trend și decidem împreună ce lucruri ar trebui să fie urgent adoptate și pe care ar fi mai bine să le ocolim.