Știai că…
Mai bine de jumatate dintre romani fac cumparaturi online? Pandemia de Covid-19 i-a forțat să invețe beneficiile cumpărăturilor pe internet. Totodată, antreprenorii au fost nevoiți să își diversifice prezența în mediul online pentru a putea face față competiției, platformele marketplace fiind ideale pentru acest lucru.
Ce este de fapt, un Marketplace?
Un marketplace este o platformă de comerț online, care facilitează realizarea unei vânzări și conectează cumpăratorul de vânzător. Marketplace-ul este locul ideal în care companiile se pot uni pentru a-și vinde produsele sau serviciile către un public vizat. Corporațiile masive cu inventar mare, cum ar fi Amazon, Rakuten sau eBay, sau platforme de nișă, cum ar fi Etsy, Runnics sau Shopify, sunt exemple de business de tip Marketplace.
Conceptul de Marketplace câștigă aderență în lumea vânzărilor
„Printre cele mai populare zece site-uri web din Europa, șapte sunt de tip Marketplace”, potrivit unei cercetări referitoare la Retail Index. De ce a avut atât de mult succes? Conceptul de Marketplace are beneficii atât pentru cumpărători, cât și pentru vânzători. Într-adevăr, piața oferă cumpărătorilor o gamă largă de articole și servicii, oferind în același timp vânzătorilor expunerea la mii, dacă nu chiar la milioane de clienți potențiali. Cumpărăturile online au devenit un obicei, iar clienții au așteptări mari în ceea ce privește varietatea.
Cum funcționează Marketplace-ul?
Marketplace, ca afacere de intermediere comercială reglementată, angajează 4 categorii diferite de agenți:
1. Clientul care folosește platforma pentru a face o achiziție
2. Comerciantul pieței, care vinde produsele / serviciile pieței.
3. În schimbul unei taxe, operatorul pieței conectează clienții și comercianții.
4. Editorul software de piață este responsabil pentru existența platformei.
Există cinci tipuri de piețe online pe care trebuie să le cunoști:
Piață orizontală: diferite produse cu caracteristici similare sunt vândute în acest tip de piață
Piață verticală: acest tip de piață oferă același tip de produse de la diferiți furnizori
Piață hiperlocală: o piață de afaceri locală
Piață hibridă: într-o piață hibridă, proprietarul pieței își vinde produsele împreună cu cele de la alți furnizori
Piață globală: după cum sugerează și numele, o piață globală vinde tot felul de produse de la furnizori diferiți
Ce sperați să realizați prin lansarea unui Marketplace?
Înainte de a începe să vă construiți piața, trebuie să vă gândiți la trei lucruri: de ce, ce și cum?
De ce ești interesat să începi o afacere de tip Marketplace? Se întâmplă pentru că te-ai săturat să lucrezi pentru altcineva? Poate că dorești să salvezi planeta, să aduni o avere sau să începi o afacere secundară profitabilă. Oricare ar fi cazul, definirea obiectivelor tale autentice pentru a deveni antreprenor este esențială, deoarece acestea îți vor influența strategia. Totodată, trebuie să te gândești cum anume îți vei lansa business-ul de tip Marketplace. Nu dispera, avem noi soluția potrivită pentru tine.
Cum îți deschizi un Marketplace?
Dacă vrei să îți deschizi un business de tip Marketplace, trebuie să știi că ești în locul perfect. Pașii pe care tu trebuie să-i realizezi sunt relativ simpli și asta pentru că de restul ne ocupăm noi. Webgrade te ajută să deschizi și să conduci un Marketplace de success.
Echipa noastră calificată construiește platforme de tip Marketplace, iar clienții noștri se arată extrem de încântați de serviciile noastre.
Te vom sfătui și te vom sprijini cu toate cunoștințele noastre, asigurându-te că iei cele mai bune decizii posibile pe parcursul călătoriei tale. Desigur că procesul din spatele creării unui Marketplace este destul de complicat și nu am vrea să te simți rătăcit printre rânduri, așa că am ales să îți sintetizăm totul în câțiva pași.
Pasul 1. Gândește-te la o idee de afaceri de tip Marketplace
Pasul 2. Prezintă specialiștilor Webgrade ideea ta
Pasul 3. Specialiștii Webgrade vor bugeta ideea ta de afaceri și vor găsi încă de la început cele mai bune soluții pentru a scoate profit din ea
Pasul 4. Dacă bugetul tău este sufficient, specialiștii noștri vor începe să structureze platforma și să creeze interfața Marketplace-ului
Pasul 5. După aproximativ 3-4 luni iese produsul final care se poate monetiza
Pasul 6. Se începe marketingul pentru atragerea clienților pe platforme