Gata, luminițele s-au aprins în aproape toate orașele din țară, a trecut deja o lună de când Starbucks și-a lansat cana specială de sărbători, prin urmare ar cam fi timpul să îți pregătești și tu afacerea pentru perioada de sărbători. De ce? În primul rând pentru că e distractiv, nu doar pentru tine și angajații tăi, ci și pentru consumatori. În al doilea rând, dacă o faci cum trebuie, poți crește rata de conversie și chiar îmbunătăți ritmul vânzărilor. Iar spațiul unde te poți juca fără prea multe investiții este cu siguranță online-ul. Ne-am gândit la câteva idei care te pot ajuta să profiți de perioada festivă.
Îmbodobește, mamă, logo-ul
Dacă intri pe Google Play sau Apple Store în această perioadă, vei observa că multe aplicații și-au actualizat iconițele de prezentare cu versiuni de sărbători. Dacă intri pe Facebook, pe pagina Webgrade, vei vedea că și noi ne-am updatat poza de profil cu un logo numai bun pentru luna aceasta. Schimbând poza de profil, logo-ul sau poza de cover de pe rețelele de socializare cu ceva festiv le amintești consumatorilor că în spatele brandului tău se află o persoană reală și că atunci când relaționează cu compania ta pe Facebook, există cineva uman care le răspunde. Inspiră-te de la marile branduri care în fiecare an reușesc să găsească noi și noi forme de decorațiuni online, păstrând în același timp look&feel-ul brandului lor.
Folosește imagini de sezon în tot ce postezi
În perioada asta, totul este despre sărbători. Luna decembrie este considerată în multe industrii drept apogeul de vânzări al anului, iar dacă ai o afacere care se încadrează în seria cadouri, decorațiuni și mâncare, cu atât mai mult trebuie să prinzi valul cumpărăturilor. De aceea, adaptează-ți strategia de conținut online astfel încât tot ce postezi pe website și pe alte platforme să fie în ton cu atmosfera de sărbători. Folosește imagini sugestive, care să îi facă pe consumatori să simtă că și compania ta poate să le ofere un pic de magie. Dacă totuși nu ești cel mai mare fan al nebuniei de Crăciun, poți miza pe elemente subtile: un mic glob atârnat de logo, câțiva fulgi de nea în background sau o panglică prinsă de meniu. Gândește-te că în această lună, atenția consumatorilor este îndreptată mai mult spre produsele care au legătură cu necesitățile lor de organizare a sărbătorilor. Orice lucru care face ca afacerea ta să pară un pic mai Crăciunească îi poate face pe consumatori să își mențină interesul față de brandul tău.
Construiește mesaje care să reflecte atmosfera de sărbătoare
Companiile care au mizat pe texte și mesaje ingenioase legate de perioada sărbătorilor au fost cele care au reușit să își atragă consumatorii mai aproape de brandul lor și să crească cu mult rata de engagement. În decembrie, majoritatea oamenilor își doresc să simtă atmosfera de Crăciun, se gândesc doar la luminițe colorate și intră într-o frenezie în goana după momentele de magie. Fii tu cel care le oferă astfel de momente. Gândește campanii speciale de sărbători, care să îi facă pe consumatori să dea atenție brandului tău, și construiește strategii de conținut prin care să arăți că produsele tale se potrivesc perfect în decorul de Crăciun.
Asigură-te că website-ul tău merge strună
Indiferent dacă alegi să transformi afacerea ta într-un ”atelier al lui Moș Crăciun” sau să adaugi doar câteva decorațiuni subtile, în perioada vânzărilor de Crăciun website-ul tău trebuie să meargă brici, mai ales dacă este unul de e-commerce. În foarte multe cazuri, consumatorii ajung să fie obosiți de căutările de cadouri, de alegerile dificile pe care le au de făcut, iar în alte situații, chiar frustrați de lipsa unor produse de pe lista lor de cumpărături. Asigură-te că nu le dai alte motive de supărare. Procesul de cumpărare de pe magazinul tău online trebuie să funcționeze ca la carte, iar asta înseamnă că serverul răspunde rapid, conținutul website-ului se încarcă în mai puțin de o secundă, iar plata se face sigur și fără erori. Fă o verificare înainte de a începe campania de promovare de Crăciun ca să nu ai surprize care să îți blocheze vânzările.
Dacă ai nevoie de ajutor în a-ți pregăti afacerea pentru această perioadă, să știi că Webgrade este aici să te susțină. Fie că ai nevoie de un update festiv la design-ul website-ului tău, fie că vrei să faci o verificare a funcționalității softurilor tale, echipa noastră este pregătită să facă față oricărei provocări. Doar trimite-ne un mesaj și îți vom răspunde cât ai zice ”Crăciun fericit”.
#UPGRADEPROMOTION este ceea ce numim noi ”sarea în bucate”. Pentru că muncim mult pentru fiecare proiect și dăm ce avem mai bun din agenție (adică experiența și creativitatea noastră), strategiile de promovare în online au devenit pentru noi tușa finală pe care trebuie să o dăm fiecărui website. Căci fără promovare, oricât de bine ar fi realizat site-ul, ar risca să rămână doar într-o pagină uitată de Google.