Suntem pe ultima sută de metri cu toate, cu pregătirile de Crăciun, cu încheiatul proiectelor din acest an și cu pregătirea strategiilor pentru anul următor. În 2016, am văzut cum tehnologia a schimbat planurile de marketing ale companiilor și trendurile care s-au creionat au redefinit modul în care oamenii comunică atât între ei, cât și cu brandurile. Ce ne așteaptă în 2017? Câte un pic din toate. Vechile tactici vor trece printr-un ”redesign”, iar noile tactici ne vor da mai mult loc pentru creativitate și originalitate.
Conversațiile online vor deveni adevărate experiențe
Revoluția chatbot-urilor a început! Așa cum Messengerul de la Facebook a devenit practic un al doilea home screen pentru utilizatori, brandurile au început deja să ”angajeze” mici roboței online care să faciliteze interacțiunea lor cu consumatorii pe rețelele de social media. Facebook, Google, Skype, Slack au început deja să introducă inteligența artificială în programele lor și e doar o chestiune de timp (câteva luni) până vom vedea companii și branduri mari care vor lansa propriile lor versiuni de ”asistenți virtuali”. Chatbot-urile vor schimba felul în care conversăm și vor readuce în atenție importanța textului în comunicare și marketing.
Influencerii online devin starurile campaniilor de marketing
Conform statisticilor, 2017 va fi anul în care publicitatea online o va depăși pe cea de TV în termeni de bugete. Asta nu înseamnă neapărat că mai mulți bani se vor duce în display ads sau remarketing, ci că bloggerii și vloggerii de pe YouTube, Snapchat sau Instagram vor deveni din ce în ce mai prezenți în campaniile de comunicare. Mixul de marketing va fi construit în jurul conținutului original pe care aceștia îl pot crea și promova.
Conținutul va fi din ce în ce mai personalizat
Trendurile legate de conținut sunt prezente în toate topurile anuale, iar 2017 nu face excepție. De data aceasta, crearea de conținut personalizat va avea un rol și mai important în strategiile de marketing. Companiile și brandurile vor începe să urmărească mult mai atent rezultatele și ROI-ul adus de fiecare tactică din strategiile lor, deoarece atât costurile, cât și competiția pe partea de creare de conținut vor crește. Video va fi în continuare cea mai populară formă de comunicare, însă trebuie să fim pregătiți și pentru ce poate să aducă realitatea virtuală. Tot mai multe branduri vor investi în aplicații legate de VR.
Și mai multă atenție la mobile
A trecut deja ceva vreme de când brandurile au înțeles importanța comunicării destinată device-urilor mobile, însă din 2017 mobile-ul devine centrul strategiilor de marketing. Sau, mai exact, mobilul își adjudecă rolul principal în comunicare. Cu atât de multe aplicații și platforme care concentrează audiențe masive, smartphone-ul va prelua oficial controlul asupra interacțiunii dintre branduri și consumatori. Până la urmă, era de așteptat. Prezicerile spun că, în 2017, 75% din timpul petrecut survolând internetul va fi petrecut pe mobil.
Webgrade este pregătit să înfrunte orice provocare va veni în 2017. Suntem puși pe fapte mari și știm să ne adaptăm tuturor trendurilor, însă cel mai bine știm cum să le introducem în proiectele clienților noștri astfel încât să fie și cu succes.
#WEBTRENDS este spațiul nostru de training. Ne lăudăm cu idei noi și originale, folosim ultimele tehnologii în materie de programare și reușim să facem aceste lucruri pentru că suntem mereu ochi și urechi la noutățile din domeniu. Analizăm trend cu trend și decidem împreună ce lucruri ar trebui să fie urgent adoptate și pe care ar fi mai bine să le ocolim.