CMS sau de ce ne place WordPress atat de mult
CMS, mai exact Content Management System, este un termen din seria celor pe care te chinui un pic să îi înțelegi. Paradoxal, fiindcă în același timp este exact sistemul care a simplificat și umanizat procesul de creare și management al site-urilor, astfel încât conținutul de pe un website să poată fi gestionat și de către ne-programatori. Cel mai faimos CMS este, desigur, WordPress.
Imaginează-ți că nu poți publica nimic pe site-ul tău fără ajutorul unui programator. Durata de postare a unui articol pe blog ar fi mult mai mare, întrucât ai avea nevoie de un specialist care să cunoască limbajul de programare al website-ului, care să scrie un cod nou și să îți aranjeze de fiecare dată textul, imaginile, filmulețele sau orice alt tip de informație ai vrea să postezi. Cam așa arată viața fără CMS.
CMS = platforma de management care te ajută să modifici conținutul de pe site fără a cunoaște codul din spate
CMS-urile îți oferă de fapt posibilitatea de a folosi niște instrumente deja fabricate care te ajută să standardizezi modul în care arată informația pe site-ul tău. Astfel, un administrator de website nu mai este impus să aibă cunoștințe avansate de programare. În ultimii ani, majoritatea website-urilor care conțin secțiuni precum blog, testimoniale sau prezentarea proiectelor sunt realizate pe un CMS.
50-60% din totalitatea site-urilor construite pe un CMS folosesc platforma WordPress, ceea ce îl face cel mai faimos portal de construire a site-urilor din lume. Și nu este greu de înțeles de ce. WordPress-ul a reușit să devină cel mai familiar portal de construcție a site-urilor, fiind printre primele platforme care au oferit posibilitatea oricărui cetățean al lumii să își construiască de la zero un website gratuit, simplu și rapid. Programatorii au prins și ei repede ideea că lejeritatea pe care WordPress o oferă utilizatorilor atehnici va câștiga tot mai mult teren și s-au adaptat, creând teme și aplicații noi care îmbunătățesc și personalizează oricare website. Site-uri precum CNN, New York Observer, New York Post, TED, TIME.com, Spotify, TechCrunch sau NBC sunt construite pe WordPress. Iar boom-ul de bloguri din ultimii ani poate fi atribuit lejer tehnologiilor aduse de WordPress pe piață.
În timp ce WordPress deține locul 1 între CMS-uri, Joomla și Drupal sunt platformele care își adjudecă locurile 2 și 3. Joomla are o cotă de piață de aproape 10% și este folosit de companiile care își doresc platforme complexe cu layout-uri ieșite din comun, însă ușor de folosit de către vizitatori. Dacă WordPressul a fost lansat pentru utilizatorii fără cunoștințe tehnice, Joomla este dedicat în mare parte designerilor creativi. Iar Drupal este platforma perfectă pentru developeri, sau pentru cei care sunt mega-pasionați de ceea ce se vede în spatele site-ului, adică de cod.
La Webgrade, știm să le folosim pe toate, iar când zicem toate nu ne referim doar la cele trei de mai sus, ci și la ultimele tehnologii în materie de CMS și web development. E important să menționăm că în funcție de necesitățile fiecărei afaceri, o platformă de CMS poate fi mai bună decât alta, iar asta nu înseamnă că de fiecare dată câștigă WordPress. Însă suntem deschiși și încercăm să găsim cele mai bune soluții pentru fiecare client, astfel încât să predăm la final un website nu doar modern și performant, ci și ușor de gestionat.